როგორ გადავჭრათ კადრების დეფიციტი


ბევრ კომპანიას კადრების დეფიციტი აქვს: დასაქმების საიტზე გაუთავებლად ეძებენ გაყიდვების აგენტებს. გააჩნიათ ჩამოწიკწიკებული მოთხოვნათა ნუსხა:

1. უნდა იყოს ახალგაზრდა

2. იცოდეს სულ მცირე 2 უცხო ენა

3. იყოს მიზანდასახული

4. იყოს კომუნიკაბელური

5. კარგი გარეგნობა (და ალბათ ცუდი ხასიათი😀 იმიტომ რომ ულამაზო ქალზე ყოველთვის ამბობენ – სამაგიეროდ კარგი ხასიათი აქვსო🙂 )

6. უმაღლესი განათლება

7. სამუშაო გამოცდილება

არის კიდევ რაღც წვრილმანები, რაზეც ყურადღების მიქცევა ამ შემთხვევაში არ ღირს.

მიმდინარეობს რთული სააპლიკაციო პროცესი, “ღირსებული კანდიდატების” შერჩევა და გადარჩევა, უანრების ტესტები, ინტერვიუები (ზოგჯერ ორმაგიც) და ა.შ. შედეგად კი რამდენიმე კვირაში იგივე კომპანიის იგივე პოზიციაზე ზუსტად იგივე განცხადება ქვეყნდება!

რა არის ამის მიზეზი? ის, ხომ არა რომ “ვეფხისტყაოსანის” მენტალიტეტს შეჩვეულ ქართველობას ვაჭრობა ეთაკილება? ანდა ახალგაზრდების სამართლიანი აღშფოთება – რომ ახლად უნივერსიტეტდამთავრებულს შეუძლებელია ასეთი მაღალი მოთხოვნები წაუყენო? აქ იგულისხმება, რომ ადამიანს, რომელიც მთელი ცხოვრება სწავლობს, ვერ ექნება 3-4 წლიანი გამოცდილება რაღაც კონკრეტულ სფეროში, მით უმეტეს საშუალო დონის თანამდებობაზე მუშაობისა. ან იქნებ წარუმატებელი საკადრო პოლიტიკა, ადამიანური რესურსების სპეციალისტების არაკვალიფიციურობა გამოვიყვანოთ განტევების ვაცად?

კიდევ ერთხელ გადავხედოთ მოთხოვნებს:

– საუნივერსიტეტო განათლება გაყიდვებში აუცილებელი არ არის. აქ მთავარია კომუნიკაბელურობა, დამაჯერებლობა, პრეზენტაციის უნარი. რომ კლიენტი დაარწმუნო პროდუქტის/მომსახურების ხარისხში და აიძულო მისი ყიდვა. უმაღლესდამთავრებული გოგო-ბიჭები ხშირად შემინიშნავს მეტროებში მობილური ოპერატორების საცალო გაყიდვების ობიექტებზე. დგანან გაუნძრევლად, პირზე ზეთი ჩამოსდით… რომც გინდოდეს კითხვის დასმა, შეიძლება მათი შეხედვისას გადაიფიქრო… ეს მოღუშული სახეები მყიდველს აფრთხობს! დაუმატე ამას არაკომპეტენტურობა, დაზუთხული და მოკლე პასუხები, ჩაკეტილი და მოუქნელი აზროვნება…. ნომრების გამყიდველები ერთი მაგალითია, მათ გარდა კიდევ ბევრია ისეთი, რომლებსაც აგენტისათვის აუცილებელი თვისებები აკლიათ: სიცოცხლე, თავდაჯერება, კომუნიკაბელურობა, რაც მთავარია – მიზანმიმართულება.

მე რომ მჭირდებოდეს კადრი გაყიდვებში, მსგავსი მონაცემების ადამიანს არამცდაარამც არ ავიყვანდი!

აბა სად შეიძლება მოვძებნოთ ეფექტური გაყიდვების აგენტი?

– ქუჩაში!

გაგიკვირდათ? არადა ქუჩიდან რამდენი სარგებლის მიღება შეიძლება… რუსთაველზე გავლისას რას ხედავთ? უამრავი მანქანის, შავებში ჩაცმული ახალგაზრდების გარდა ვინ დადიან? აჰ, მზესუმზირის გამყიდველი ბებოებიც შეამჩნიე? … ძალიან კარგი, მაგრამ კიდევ უფრო ყურადღებით უნდა მიმოიხედო რომ სასურველი კადრი შენიშნო. ისევ თუ ვერ მიხვდი, საიდუმლოდ გაგიმხელ:

– მათხოვარ გოგო-ბიჭებს ვგულისხმობ!

ეს ხუმრობა არ არის. დაბანე, ნორმალური ტანსაცმლით შემოსე და საკმაოდ სიმპათიურ ახალგაზრდებს (ან ბავშვებს) მიიღებ.

კომუნიკაცია რომ ეხერხებათ, ამაში ალბათ დარწმუნებული ბრძანდები, ჩემო მკითხველო. უშუალო და თავისუფლები არიან, საჭიროების შემთხვევაში ლაპარაკსაც გაგიბამენ…. მათი უხეში მიმართვები გახსოვს? ეს გამოცდილებიდან გამომდინარეა: როგორც ექცევი იმასვე გიბრუნებენ.

მიზანმიმართულება – ჰეჰეეეე, როგორი გადაკიდება იციან. თუ 10 თეთრის გამოსაცინცლად 1-3 წუთს ხარჯავენ (და სანამ თავისას არ გაიტანენ არ გეშვებიან) წარმოიდგინე ნორმალური შემოსავლის შეთავაზების შემთხვევაში როგორ მოინდომებენ.

უცხო ენები – ქუჩის ბავშვები მეტყველებენ ქართულად, რუსულად, კიდევ თავის ენაზე (ალბათ ბოშური)… ყოველ შემთხვევაში სიტყვების იმდენი მარაგი აქვთ, რამდენიც საქმეს სჭირდება. შეუქმენით მოტივაცია და აითვისებენ სხვასაც.

უმაღლესი განათლება – სრულიად უსარგებლო რამ გაყიდვების აგენტებისთვის. ბევრი დიპლომიანი ხდება “ბუზო უკან ნუ მომდევ” ტიპი და როგორ იკადრებს ზედმეტად გარჯას ასეთი “ელემენტარული” სამუშაოსთვის! ქუჩის ბავშვები გაუნათლებლები არიან არა იმის გამო, რომ ეზარებათ ან არ უნდათ; არამედ  ამის შესაძლებელობა არასოდეს ჰქონიათ. ერთ-ერთ პოსტშიც შევეხე მათ პრობლემებს: უმეტესობას დოკუმენტები არ გააჩნია, უკიდურეს გაჭირვებაში ცხოვრობენ. როცა ადამიანს ელემენტარული საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად უხდება ბრძოლა, ის მაღალ მატერიებზე ვერ იფიქრებს. მიეცით ამ ბავშვებს განათლება და მიიღებთ წარმატებულ ბიზნესმენებს!

მოდი ნუ ვიკამათებთ იმაზე, თუ ვინ არის ქუჩის ბავშვების უმუშევრობა-უპატრონობაში დამნაშავე: სახელმწიფო თუ საზოგადოება. უბრალოდ მივიღოთ ფაქტები: არის მოთხოვნა, არის მისი დაკმაყოფილებისთვის საჭირო რესურსები. რატომ არ შეიძლება მათი ეფექტურად გამოყენება?… რა გვიშლის ხელს – სურვილის არქონა თუ…. სტერეოტიპები?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s